Sistemul informatic național s-a blocat pentru mai multe ore luni și marți. Managerul Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia, Nicoleta Coșarcă, a explicat că situația este cauzată de faptul că în această perioadă a lunii sunt încărcate în sistem raportările lunare, iar programul informatic pare să nu facă față. Nicoleta Coșarcă și-a cerut scuze pacienților pentru timpul lung de așteptare.
„Eu chiar mă simt vinovată pentru pacienții care au așteptat foarte mult și ieri și astăzi (luni și marți). Sistemul n-a mers, sistemul informatic a căzut, național, marți de la ora 8.30. Am fost nevoiți să găsim soluții de avarie, să încercăm să lucrăm offline. Nu garantăm că acest lucru nu se va mai repeta. Este perioadă de raportări, toate spitalele și țara asta își introduc în sistem raportările pentru activitatea derulată în luna precedentă și sistemul este supra aglomerat. Ceea ce vede pacientul și ce simte pacientul este că așteaptă mult mai mult la internare, așteaptă mult mai mult la consultație în ambulatoriu, așteaptă mult mai mult să i se elibereze o rețetă”, a explicat managerul Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia.
Managerul Nicoleta Coșarcă a precizat și măsurile care au fost luate pentru a veni în sprijinul pacienților.
„Am recurs la metoda offline, ceea ce înseamnă că introducem cardul de sănătate și ne asumăm ca pacientul să apară ulterior neasigurat pentru că la ora aceasta, în condițiile în care lucrăm acum, cu sistemul căzut nu vedem dacă pacientul nu și-a pierdut calitatea de asigurat. Deci am hotărât împreună, în comitetul director să ne asumăm pierderile inerente din aceste zile, ca să venim în sprijinul pacienților. Încă o dată îmi cer scuze față de ei pentru timpul pe care și-l petrec în plus la ușile noastre”, a declarat managerul Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia, Nicoleta Coșarcă.